روانشناسی رنگ ها

بازدید: 928 بازدید
روانشناسی رنگ

تاثیر رنگ ها بر برند خود را می دانید؟

روانشناسی رنگ ها

رنگ نقش مهمی در نحوه درک برند شما و تاثیر بسزایی در رونق کسب و کار شما دارد.

چه یک برند تجاری باشید که سعی در ایجاد ارتباط با مخاطبان جوان دارد و یا یک فروشگاه کالاهای پزشکی که در تلاش برای ایجاد اعتماد مشتری های خود است،

می توانید مفاهیم و معانی رنگ ها را مطالعه کنید تا بهتر بتوانید مشتری ایده آل خود را جذب کنید.

روانشناسی رنگ می تواند برای ساخت یک برند تجاری قوی مورد استفاده واقع شود.

در این مقاله راجع به معنی روانشناسی رنگ توضیح می دهیم

همچنین شما را در خصوص معانی هر رنگ برای استفاده هرچه صحیح تر از رنگ ها آموزش می دهیم.

تاثیر رنگ ها بر برند خود را می دانید؟
روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ، مطالعه رنگ ها در رابطه با رفتار انسان هاست.

هدف آن تعیین چگونگی تاثیر رنگ بر تصمیمات روزمره ما راجع به چیزهایی است که خریداری می کنیم.

آیا رنگ لباس ما را ترغیب به خرید می کند؟

آیا رنگ های یک بسته باعث می شود مارکی را نسبت به مارک دیگر انتخاب کنیم؟

آیا رنگ یک نماد باعث می شود که روی آن کلیک کنیم؟

پاسخ کوتاه بله است.

اما پاسخ به چرای آن کمی پیچیده تر است.

معانی رنگ می تواند در اینکه چرا برخی از رنگها را به رنگهای دیگر ترجیح می دهیم، تأثیر داشته باشد.

یک رنگ می تواند معانی مختلفی داشته باشد که به تربیت به، جنسیت، موقعیت مکانی، ارزشها و عوامل مختلف بستگی دارد.

چرا روانشناسی رنگ در بازاریابی مهم است؟

رنگ احساسات را بر می انگیزد و عواطف را تحریک می کند.

انتخاب رنگ مناسب برای برند خود می تواند تفاوت بین برجسته بودن نام تجاری شما در میان جمع یا ترکیب شدن با آنها را رقم بزند.

با استفاده استراتژیک از رنگ ها برای تلاش های خود در زمینه بازاریابی، می توانید مخاطبان خود را وادار کنید آنچه را که می خواهید ببینند، ببینند و به آنها کمک کنید تا شما را همانگونه که هدف شماست درک کنند.

به همین دلیل است که درک روانشناسی رنگ می تواند برای برند و بازاریابی شما بسیار مفید باشد.

زیرا می تواند به شما کمک کند برند خود را همانگونه که می خواهید به تصویر بکشید.

در حالی که انتخاب رنگ های مناسب می تواند درک برند شما را افزایش دهد، انتخاب نامناسب رنگ می تواند به تصویر برند شما آسیب برساند.

به عنوان مثال، اگر رنگهای اشتباهی را برای محتوا یا آرم خود انتخاب کنید، ممکن است کمتر خوانا باشد و درک آن برای مخاطب سخت باشد.

یا اینکه بطور کلی نادیده گرفته شوید.

بازاریاب ها می توانند از رنگ برای تأثیرگذاری بر نحوه تفکر و رفتار مردم نسبت به مارک تجاری و نحوه تفسیر هرگونه اطلاعات استفاده کنند.

انتخاب رنگ می تواند به افراد کمک کند تا تصمیم بگیرند چه چیزی مهم است.

و به همین دلیل است که بازاریابان محتوا باید معنای رنگ های مختلف را بدانند.

معانی رنگ های مختلف در بازاریابی

  • روانشناسی رنگ قرمز

برندهایی که از رنگ قرمز استفاده می کنند می توانند توجه ها را به خود جلب کنند.

معنای رنگ قرمز با هیجان، شور، خطر، انرژی و عمل همراه است.

شاید متوجه شده باشید که برخی برندها از قرمز برای دکمه های \”اکنون سفارش دهید\” یا برای بسته بندی خود به عنوان راهی برای برجسته شدن در قفسه و استندها استفاده می کنند.

در روانشناسی رنگ، قرمز قوی ترین و شدیدترین رنگ است.

بنابراین می تواند قوی ترین احساسات را تحریک کند.

همچنین می تواند نشانه خطر و یا اعلام توجه بیشتر باشد، پس بهر است از قرمز ملایمتری استفاده کنید.

اگر رنگ قرمز با رنگ طرح کلی فروشگاه شما در تضاد است می توانید از آن برای گزینه دعوت به خرید یا فروش استفاده کنید.

قرمز رنگ نمادی است که برای برند هایی مانند کوکاکولا و یوتیوب استفاده می شود.

رنگ قرمز تمایل به اشتها را ترغیب می کند از این رو مارک هایی مانند کوکا کولا اغلب از آن در مارک تجاری خود استفاده می کنند.

آنها همچنین از کلماتی مانند خوشبختی در مارک تجاری خود استفاده می کنند بنابراین با استفاده از رنگ قرمز بر هیجان آن می افزایند

YouTube به دلیل هیجان تماشای آنلاین فیلم ها احتمالاً از رنگ قرمز استفاده می کند.

توجه داشته باشید که چگونه قسمت قرمز رنگ آرم آنها دکمه پخش است که می تواند به مجبور کردن شخص به فشردن دکمه کمک کند.

این شما را تشویق می کند که بخواهید دکمه شروع تماشا را فشار دهید.

تاثیر رنگ ها بر برند خود را می دانید؟
روانشناسی رنگ ها
  • روانشناسی رنگ نارنجی

در روانشناسی رنگ، نارنجی نشان دهنده خلاقیت، ماجراجویی، اشتیاق، موفقیت و تعادل است.

رنگ نارنجی به هر تصویر، وب سایت یا موارد بازاریابی که در آن است کمی حالت سرگرم کنندگی می افزاید.

علیرغم اینکه این رنگ مخاطب را به خود جلب می کند، به اندازه رنگ قرمز دستور دهنده نیست باعث غلیان هیجانات نمی شود.

بسیاری از بازاریابان هنوز از رنگ نارنجی برای تماس با وب سایت یا مناطقی از وب سایت استفاده می کنند که می خواهند نظر مخاطب را به آن جلب کنند.

معنای رنگ نارنجی در آرم هایی مانند Nickelodeon و The Home Depot می درخشد.

Nickelodeon یک کانال کودک است و بنابراین آرم به طور دقیق نشان دهنده خلاقیت و اشتیاق مورد نیاز نمایش کودکان از طریق رنگ نارنجی بازی است.

هوم دپو محصولاتی را به فروش می رساند که می توانید برای خانه خود استفاده کنید.

آرم نارنجی در اینجا همچنین نشان دهنده خلاقیت است.

تاثیر رنگ ها بر برند خود را می دانید؟
روانشناسی رنگ ها
  • روانشناسی رنگ زرد

در روانشناسی رنگ، رنگ زرد به معنی احساس خوشبختی، مثبت اندیشی، خوش بینی و تابستان است  و همچنین حس هشدار را نیز برمی انگیزد.

برخی از برندا برای طراحی وب سایت خود از رنگ زرد شاد به عنوان زمینه یا حاشیه استفاده می کنند.

اگر رنگ زرد با تم کلی طراحی وب سایت شما مطابقت دارد، می توانید از رنگ زرد برای نوار \”ارسال رایگان\” در بالای وب سایت خود استفاده کنید.

رنگ زرد توسط مارک هایی مانند فراری و ایکیا استفاده می شود.

بسیاری از افراد رویای رانندگی با فراری را در سر می پرورانند.

این برند لوکس با این رنگ احساس خوشبختی، تابستان و سبک زندگی بی دغدغه را القا می کند.

برند ایکیا از رنگ زرد در مارک تجاری خود نیز استفاده می کند. خرید مبلمان چه ارتباطی با خوشبختی دارد؟ خوب، بیایید بررسی کنیم که چه کسی احتمالاً این محصولات را خریداری کرده است.

بسیاری از افرادی که تازه خانه خود را خریده اند و یا برای اولین بار از خانه خود نقل مکان کرده اند، برای خرید محصولات خانه خود به Ikea می روند.

این نقطه عطف معمولاً پر از خوشبختی و خوش بینی برای تغییر جدید است که زرد را به رنگی عالی برای ارتباط با برند تبدیل می کند.

تاثیر رنگ ها بر برند خود را می دانید؟
روانشناسی رنگ ها
  • روانشناسی رنگ صورتی

صورتی یک رنگ محبوب برای مارک هایی است که در درجه اول به مخاطبان زن خدمت رسانی می کنند.

در روانشناسی رنگ، معنای رنگ صورتی حول زنانگی، بازیگوشی، عدم بلوغ و عشق بی قید و شرط می چرخد.

برخی از مارک ها استفاده از رنگ صورتی را برای بسته بندی محصول مخصوصاً برای اسباب بازی های دخترانه انتخاب کرده اند.

در حالی که مارک های دیگر رنگ صورتی را در آرم، طراحی وب سایت یا پیام های اصلی برجسته می کنند.

از آنجا که صورتی نماد زنانگی است، جای تعجب نیست که مارک هایی مانند Victoria’s Secret و باربی از این رنگ به شدت استفاده می کنند.

Victoria’s Secret حتی یکی از مارک های خود را صورتی نامید.

آنها در وب سایت خود از ترکیبی از رنگ صورتی و سیاه برای برجسته کردن جزئیات اصلی بازاریابی استفاده می کنند.

در آرم و پیام های خاص بازاریابی آنها نیز از رنگ صورتی استفاده شده است.

در وب سایت باربی، CTA به رنگ صورتی روشن است. منوی کشویی و کشویی بالای آن نیز به طرز نامحسوس از رنگ صوتی استفاده شده است.

و البته بسته بندی و آرم محصولات آنها باعث تقویت رنگ صورتی زنانه در مارک تجاری آنها می شود.

تاثیر رنگ ها بر برند خود را می دانید؟
روانشناسی رنگ ها
  • روانشناسی رنگ سبز

در روانشناسی رنگ، رنگ سبز ارتباط زیادی با طبیعت و پول دارد.

رشد، باروری، سلامتی و سخاوت برخی از معانی مثبت برای رنگ سبز است.

معنای رنگ سبز همچنین برخی از حالات منفی مانند حسادت را در پی دارد.

اگر در سلامت یا تناسب اندام هستید، ممکن است انتخاب کنید که رنگ سبز بیشتری به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید.

به عنوان مثال، ممکن است تصویر یا آرم بنر صفحه اصلی شما دارای پس زمینه سبز باشد.

استفاده از رنگ سبز توسط برندهایی مانند John Deere و Roots محبوب شده است.

نام تجاری John Deere کاملاً حول محور طبیعت است.

خط تولید آنها در زمینه محوطه سازی، کشاورزی، تجهیزات مراقبت از چمن و موارد دیگر فعالیت می کند.

رنگ سبز آنچنان در مارک تجاری آنها نهفته است که حتی تجهیزات آنها نیز سایه سبز آرم آنهاست.

به این ترتیب، وقتی کسی آن محصول را ببیند، بلافاصله می فهمد که این یک John Deere است.

Roots یک خرده فروش مد است.

با این حال، هنگام مرور تصاویر بنر و مواد بازاریابی آنها، اغلب مدل های آنها را در محیط های طبیعی بیرون دیده می شوند.

آرم سبز به خوبی با تصاویر طبیعت آنها ترکیب می شود و به آنها کمک می کند علاقه مندان به فضای باز را به عنوان بازار هدف خود جذب کنند.

تاثیر رنگ ها بر برند خود را می دانید؟
روانشناسی رنگ ها
  • روانشناسی رنگ آبی

در روانشناسی رنگ، رنگ آبی القا کننده حس دریا و آسمان است.

ثبات، هماهنگی، آرامش، آرامش و اعتماد به نفس تنها بخشی از احساساتی است که مشتری می تواند نسبت به نام تجاری شما هنگام ترکیب رنگ آبی در برند خود احساس کند.

برعکس، آبی همچنین می تواند برخی از معانی رنگ منفی مانند افسردگی را به همراه داشته باشد و می تواند حس سردی را ایجاد کند.

برخی از برندها، گواهی اعتماد یا آیکون حمل و نقل رایگان خود را با رنگ آبی نمایش می دهند تا جنبه اعتماد را تقویت کنند.

مارک های فنی مانند فیس بوک، توییتر و اسکایپ اغلب از رنگ آبی در بازاریابی خود استفاده می کنند.

اما خرده فروشانی مانند Walmart و Oral B نیز از این رنگ استفاده می کنند.

Oral B یک برند بهداشتی دندانپزشکی است که مسواک می فروشد.

برندهای بهداشتی، مانند Oral B، به طور معمول از رنگ آبی در مارک تجاری خود استفاده می کنند تا نام تجاری خود را با یک محصول با کیفیت، قابل اعتماد و ایمن مرتبط کنند.

تاثیر رنگ ها بر برند خود را می دانید؟
روانشناسی رنگ ها

 

  • روانشناسی رنگ بنفش

در روانشناسی رنگ، بنفش یک رنگ سلطنتی است.

معنی رنگ بنفش به قدرت، اشراف، تجمل، خرد و معنویت متصل است.

اما از استفاده بیش از حد از رنگ خودداری کنید زیرا باعث احساس ناامیدی می شود.

می توانید نکاتی از بنفش را به طراحی وب سایت خود مانند نوار حمل رایگان، آرم و رنگ برجسته در گرافیک خود اضافه کنید.

مارک هایی مانند Hallmark و Yahoo از زنگ بنفش استفاده می کنند.

در هال مارک، آرم و ناوبری بالا بنفش است اما در بقیه وب سایت از رنگهای متنوع دیگر استفاده شده است.

در یاهو، آرم، کلمات ناوبری برتر و نمادهای یاهو مانند نامه از رنگ بنفش استفاده می کنند

تاثیر رنگ ها بر برند خود را می دانید؟
روانشناسی رنگ ها
  • روانشناسی رنگ سفید

در روانشناسی رنگ، رنگ سفید معصومیت، خوب بودن، پاکیزگی و فروتنی را به نمایش می گذارد.

به خاطر داشته باشید که این معنای فرهنگ آمریکای شمالی است.

در بعضی از نقاط جهان، رنگ سفید معانی مخالف دارد.

شما می خواهید این موضوع را بر اساس مخاطبی که به آن خدمت می کنید در ذهن داشته باشید.

در یک وب سایت تجارت الکترونیکی، رنگ سفید بیشترین استفاده را دارد.

شما احتمالاً از آن به عنوان رنگ پس زمینه عکس محصول خود استفاده خواهید کرد.

صفحات شما احتمالاً دارای پس زمینه سفید با قلم سیاه خواهند بود.

دلیل این امر این است که، قلم مشکی روی زمینه سفید بهترین ترکیب رنگ برای خوانایی است.

سفید رنگی است که ASOS و آدیداس در بازاریابی خود استفاده می کنند.

در ASOS، کلمات موجود در هدر، آرم و پس زمینه سفید هستند.

وقتی زمینه خاکستری یا سیاه باشد، فونت سفید است و وقتی زمینه سفید باشد، قلم سیاه است.

تاثیر رنگ ها بر برند خود را می دانید؟
روانشناسی رنگ ها
  • روانشناسی رنگ مشکی

مشکی در میان برندها یک رنگ محبوب است.

در روانشناسی رنگ، معنی رنگ سیاه نمادی از رمز و راز، قدرت، ظرافت و ظرافت است.

در مقابل، مشکی می تواند احساساتی مانند غم و غضب را نیز برانگیزد.

بسیاری از فشن استایلیست ها از رنگ سیاه در آرم خود استفاده کرده اند.

شانل و نایک در برند خود از رنگ مشکی استفاده کرده اند.

شانل از رنگ سیاه برای لوگوی خود استفاده می کند و چندین عکس سیاه و سفید در وب سایت خود دارد تا ظاهر سازگار داشته باشد.

نایک همچنین از طرح رنگی سیاه، سفید و خاکستری برای وب سایت خود استفاده می کند. آرم و فونت آنها در سراسر وب سایتشان سیاه است.

تاثیر رنگ ها بر برند خود را می دانید؟
روانشناسی رنگ ها

سخن پایانی

حالا که می دانید روانشناسی رنگ چیست و رایج ترین معنی برای هر رنگ چیست، وقت آن است که آنها را در کسب و کار خود اعمال کنید.

لازم نیست همیشه از قوانین پیروی کنید.

رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده آنچه شما می خواهید در مورد نام تجاری شما باشد یا آنچه می خواهید مشتریان هنگام مرور فروشگاه آنلاین شما احساس کنند، باشد.

 

  •  معنی رنگ بنفش
  • معنی رنگ سبز
  •  روانشناسی رنگ زرد
  •  معنی رنگ سفید
  •  تاثیر رنگ آبی در کار
  •  رنگ در بازاریابی
  •  رنگ در مبلمان
  •  ست کردن رنگ مبلمان
  •  روانشناسی رنگ های خنثی
  •  رنگ های گرم کدام ها هستند

فروشگاه آماژ در اینستاگرام:https://www.instagram.com/amazhstore/

دسته بندی بلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت